
Vad säger våra kunder
– om sin församlingstidning?
Att Kyrkfönstret delas ut till alla i Boden gör att vi kan nå fram med information kring dop, konfirmation, bröllop och begravning, och kring kyrkor och kyrkogårdar, till personer som i övrigt inte har så mycket kontakt med oss. Det känns också roligt att kunna presentera en välarbetad och snygg printprodukt när vi möter människor på andra arenor som event, mässor och marknader. Vi kan ofta hänvisa till särskilda reportage åt den som är nyfiken på att få veta mer.
Camilla Arvidsson, kommunikatör, Svenska kyrkan Boden
Med Amos når människor vi annars inte hade nått. Vi sätts in i ett sammanhang som är större än Helsingborg. De många olika människornas och generationernas frågor och längtan efter trygghet är viktiga för oss här och nu. Vi menar att anslaget och artiklarna, som är basen i Amos, berikar våra egna bidrag på ett ömsesidigt sätt. Vår rörelse syns i det som är större. Och vårt mål är ju att alla ska vilja känna en tillhörighet till Svenska kyrkan Helsingborg.
Kristian Lillö, kyrkoherde, Svenska kyrkan Helsingborg
Vi har en församlingstidning för att kunna nå ut till alla som bor i församlingen, inte bara dem som är mest aktiva. Det är ett annat sätt att tänka än när vi kommunicerar verksamheter. Vi vill lyfta kristen tro i vardagen. Tidningen ger utrymme att tänka brett kring de stora livsfrågorna och samtidigt göra det personligt och konkret. Vi gör ofta ett större personporträtt av en lokal person, det brukar vara uppskattat.
Jenny Sjögreen, biträdande kyrkoherde, Strängnäs domkyrkoförsamling